Friday, January 13, 2017

Tak semua lelaki sama

   Assalamualaikum.Salam Jumaat 13 Januari 2017 yang indah.Hari ini sempat singgah blog BEN ASHAARI, blogger hebat sifu aku dalam dunia blogging sejak dari 2010.Padaku BEN ASHAARI bukan semata-mata hebat kerana sisi yang biasa kita lihat, tetapi juga kerana sisi lain yang tak dimiliki oleh kebanyakan lelaki di luar, iaitu seorang bapa kepada tiga anak yang penyayang dan bertanggung jawab.

   Dalam realiti kehidupanku, aku juga mengenal seorang bapa seperti Ben Ashaari, yang tanpa jemu menjaga, mendidik dan memberi segenap kasih sayang berserta tanggung jawab kepada 3 orang anak .Cuma bezanya, dialah bapa dan dialah juga ibu kerana statusnya sebagai bapa tunggal.Meski dengan badan ala-ala body builder dan profession yang tak semua orang mampu terajui, dia tak kekok berapron memasak, membasuh, mengemas rumah, menggosok baju dan segala tugas seorang ibu untuk anak-anak.Aku tersentuh!Ternyata masih ada lelaki sebaik ini!

   Moga Allah memberkati hidupnya dan anak-anak, bahagia dunia dan akhirat.Cukup.Aku tak mampu terus menulis.Tiba-tiba rasa sebak.Maafkan aku kerana pernah melabel semua lelaki sama!Semua lelaki tak guna!.......................................................... Catatanku berhenti di sini.





















   

0 comments:

Post a Comment