Wednesday, September 30, 2015

Cukup sudah...

Cukup cukup sudah
Cukup sampai di sini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baikku pergi saja...

   Ok.Itu rangkap pengenalan yang aku petik dari sebuah lagu tanah seberang.Tak ingat siapa penyanyi atau tajuk lagunya.Tapi bait-bait kata tersebut sangat sesuai untuk seorang 'aku'.Buat masa ini.Ye.Cukup sudah.Sampai di sini.Sampai tahun ini saja.Aku tak sanggup lagi menjadi tempat orang melepas geram atau perasaan.Aku pun pandai geram dan ada perasaan.Daripada hari-hari makan hati berulam jantung, baik aku angkat kaki.Jangan salahkan diriku andai aku tak setia kerana kesetiaanku selama ini hanya layak menjadi alas bungkus nasi lemak.Mentang-mentang aku lembik, bendul, sesuka hati je buat aku macam bola.Enough is enough.Aku sabar orangnya.Ye...Berpuluh tahun aku sabar.Namun bila kesabaranku hilang, jangan salahkan aku andai aku tak menoleh ke belakang kembali.Apa pun, terima kasih kerana mengajarku erti derita dan sengsara.Terima kasih kerana mengajarku menjadi sepohon balak yang tegak berdiri dan bukan sebatang (?) pokok taugeh yang lembik dan mudah dipijak-pijak.



Gambar ambil di FB.Sesuai pulak.

0 comments:

Post a Comment