Wednesday, September 9, 2015

Biarkan aku begini...

   Ada yang bertanya... Mengapa blog aku tidak diisi dengan ilmu-ilmu pendidikan yang menjadi kepakaranku.Jawapanku mudah...kerana aku belum cukup pakar untuk berkongsi.Bimbang jka ada ilmu sesat yang aku ajar.Dengan kata lain, aku tak yakin.Biarlah pengisian blog ku ini lebih santai sekadar berkongsi rasa suka duka seorang pendidik.

    Sehingga saat aku menulis ini, aku telah berkhidmat selama 19 tahun.Ya...aku bukan muda lagi.Andai aku seorang yang mengejar kedudukan dan pangkat, mungkin saat ini, tempatku bukan lagi di kerusi guru biasa.Aku pernah cuba menjadi Ketua Panitia, membimbing 14 guru di bawahku.Namun, itu bukan jiwaku.Aku tak suka memimpin.Aku lebih suka menjadi guru biasa yang lebih banyak berurusan dan fokus pada anak-anak didikku.

   Demi kepuasan sebagai seorang pendidik, biarlah aku hanya menjadi guru biasa.Aku puas dapat membantu anak-anak didikku bukan setakat dalam pelajaran tetapi juga dalam kehidupan.Alhamdulillah....






Wajah-wajah penghibur hatiku

0 comments:

Post a Comment