Sunday, August 31, 2014

Azam merdeka.MERDEKA!

  Hari ini, Ahad, 31 Ogos 2014, tepat jam 12.00 pagi, aku mula menarikan jejari tak berapa runcingku di kernal jagung En.Lenovo hitamku.Sambil sibuk menari-narikan jari-jemariku, si Nunez Gonzalez juga sibuk cuba melompat naik ke atas En.Lenovoku.Alahai anak!Berilah peluang emak nak update blog.Dahlah bulan ni mak kena tambah RM10 untuk purchase booster sebab dah terlebih guna 21.54 GB.Kau kacau pulak!Nak manja pun karang-karanglah.Atau pun kau takutkan bunyi bunga api yang berdentum-dentam di langit saat ini?Jangan takut nak.Itu cuma tanda sambutan betapa meriahnya malam merdeka.Tiada kaitan langsung dengan bedilan meriam seperti di Gaza.Relax sayang!Cuba jadi kuat seperti anak-anak Palestin.

   Aku tahu orang berazam semasa sambutan tahun baru.Tapi aku berazam  sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke 57 hari ini.Aku berazam untuk lebih tegar berblogging.Dengan kata lain, aku ingin merancakkan lagi jejari tak berapa runcingku untuk terus menari dan menari setiap malam atau dengan kata lain setiap pagi.Jangan gelak ye.Itu azam tulus dari hatiku.Di samping berazam untuk jadi insan lebih baik dunia dan akhirat.(Ah!Cliche!)Mudah-mudahan, aku berjaya meletakkan ranking Alexaku kembali di bawah 1k seperti suatu waktu dulu.

   Oh ya!Bersempena dengan Hari Kemerdekaan tanah airku tercinta, aku ingin mengucapkan Selamat menyambut Hari Merdeka buat semua teman-teman bloggerku.Kepada BEN ASHAARI DAN QHALIFF SERTA ZAHRANYA, CHE MAT GEBU TIFFIN BIRU, KAK PAH DJ, RAFINA MIMI, MIA LIANA, AFZALSUKASUKI, ABANG TERROR, BONI KACAK, BANG GEDEK, MAMA TUNZ, KAK IMA HALIMATON MOH KEMBARA, dan ramai lagilah.Semoga merdeka yang kita sambut, melahirkan CINTA yang maha dalam kepada negara tercinta.MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!


Cik Google pun sambut merdeka.


1 comments:

sakinah said...

selamat hari merdeka...

Post a Comment